Tilby Vipps eller kortterminal på Gausalsdagen

Tilgangen på kontanter på Segalstad Bru er begrenset. Skal det foregå omsetning på din stand under Gausdalsdagen, så sørg for muligheten for elektronisk betaling!

Bruken av kontanter selv på små beløp, går kraftig ned i Norge. Dette blant annet fordi folk i større og større grad foretrekker å bruke elektronsike betalingsløsninger. Skal dere ha omsetning på standen under Gausdalsdagen, så sørg for at dine potensielle kunder kan betale elektronisk. Mulighetene er flere.

Vipps: Vipps er en elektronisk elektronisk betalingsløsning der folk betaler gjennom applikasjonen Vipps på sin mobiltelefon. Vipps drives av DNB, men man må ikke ha konto i DNB for å ta i bruk Vipps. Alt som trengs er et mobilnummer og en mobiltelefon. Har du eller ditt lag/forening ikke Vipps fra før, så gå inn på https://www.vipps.no/

Betalingsterminal: Mange fortrekker å betale med kort. Det kan derfor være lurt å skaffe seg en betalingsterminal. Konseptet eksempelvis iZettle er svært enkelt og relativt rimelig. Terminalen tar også trådløse kort og for transaksjoner under kr. 200,- gjør det betalingen svært enkel og effektiv. Har du eller ditt lag/forening ikke terminal fra før, så gå eksempelvis inn på https://www.izettle.com/no

Uavhengig av valg av tjeneste, så sørg for å bestille allerede i dag om dere ikke allerede har slike løsninger. Det vil alltid være litt leveringstid og det er også helt nødvendig at løsningen testes av dere før selve Gausdalsdagen slik at dere er helt sikre på at den virker som den skal.

Ikke rukket å melde dere på Gausdalsdagen enda med stand? Ingen krise; hiv dere på og få ordnet registreringen på denne lenken!

 

Infoskriv Gausdalsdagen 2017

 

Det er mange som ønsker plass under Gausdalsdagen. Arrangementskomiteen kommer til etter beste evne å plassere de ulike deltakerne i tråd med de ønsker som er meldt inn. Videre har det vært et poeng å organisere de ulike aktivitetene på en slik måte at publikum både finner greit frem på hele området samt synes det er attraktivt å oppsøke de ulike delene. Den endelige fordelingen av plassene kommer til å skje etter komiteens møte på kvelden mandag 28. august.

Standkontingenten for plasser på Gausdalsdagen er i år som følger:

  • Lokale lag og foreninger: kr. 200,-
  • Andre innenbygds: kr. 500,-
  • Andre utenbygds: kr. 900,-

 Momenter å merke seg for en mest mulig vellykket Gausdalsdag:

  • Hvordan finner jeg plassen min når jeg dukker opp fredag kveld eller lørdag morgen? Plasseringskartet går ut på epost innen utgangen av tirsdag 29. august. Erfaringsmessig blir det enkelte justeringer, så henvend deg på arrangementskontoret når dere kommer!
  • Hvor finner jeg arrangementskontoret og når er det åpent? Arrangementskontoret for Gausdalsdagen, finner du inne på Servicetorget i Gausdal rådhus, Segalstad Bru. Arrangementskontoret er bemannet fredag fra kl 16 til 21 og lørdag fra kl 8 til 17.
  • Når kan jeg rigge på plassen vår? Dere kan starte riggingen straks dere har fått endelig tilvist plass ved oppmøte. Det vil si fra ca kl 16 fredag ettermiddag frem til ca kl 9 lørdag morgen. Deltakerne bes særlig merke seg at Gausdalsdagen har ”åpningstid” fra kl 10.00 til 16.30. Det er ikke anledning til å rigge til, kjøre inne på arrangementsområdet eller rigge ned innenfor dette tidsrommet.
  • Vi trenger strøm og har meldt inn behov for dette. De endelige plasseringene vil ta hensyn til at aktørene som har meldt behov for strøm, skal kunne få det. Man vil bli vist til uttak og må stille med skjøteledninger selv. Merk at tilgangen til strøm omfatter en kurs på 10A. Større behov må meldes særskilt.
  • Hvor gjør vi av biler etc? Standdeltakere kan sette fra seg biler og hengere ved Driftsstasjonen (midt mellom rådhuset og Gausdal Arena) samt ved Pretre. Vi ber om at ikke de nærmeste publikumsplassene brukes til hensettelse av biler hele dagen.
  • Hvordan får vi en gratis bod fra Gausdal Næringsforum på Gausdalsdagen? Det er totalt ti boder til gratis utlån. Her er det første-mann-til-mølla som gjelder og vi låner ut til det er tomt.
  • Hvor kan vi frem mot selve Gausdalsdagen fortelle om aktiviteter og gode tilbud vil skal ha på Gausdalsdagen? Gausdalsdagen ligger som arrangement på Facebook. Alle som skal ha stand på Gausdalsdagen, er velkomne til å poste saker der. Vi oppfordrer til bruk av bilder. Gausdal Næringsforum fremmer siden gjennom betalt annonsering for best mulig spredning frem til og med selve dagen.
  • Kan vi gjøre som vi vil i og rundt kafeen i Kulturhuset slik som tidligere år? Til forskjell fra tidligere, er det nå ikke lenger kommunen, men et eksternt vertskap som driver serveringen i Kulturhuset. De har ikke strøm å avse fra sine egne uttak inne og aktører som har salg av mat og drikke fra sin stand, vil ikke bli plassert rett fremfor Kulturhuset.
  • Hva gjør vi dersom vi trenger mer informasjon? Ytterligere informasjon vedrørende Gausdalsdagen, vil når det nærmer seg, bli publisert på: www.gausdalnf.no/gausdalsdagen Har dere ytterligere spørsmål, så ikke nøl med å kontakte oss direkte pr epost eller telefon.
  • Hva om vi blir forhindret fra å stille? Det synes vi i tilfelle er leit, men forståelig. Ved utbeblivelse, vil standkontingenten i alle tilfelle bli fakturert.

 

MVH komiteen for Gausdalsdagen                                                    
Leder Ole Volehaugen                                        Sekretær Dag Høiholt-Vågsnes

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 98481569                            Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 90910644

Stor takk for innsatsen på Gausdalsdagen! Vi vil ha dine synspunkter.

En svært stor takk til dere som var med på å gjøre jubileumsutgaven av Gausdalsdagen til en folkefest i bygda!

Komiteen for Gausdalsdagen ønsker seg veldig å få inn synspunkter fra dere som bidro med aktiviteter og ulike stands. Vær snill og tykk her for å gi dine synspunkter.

  • 1
  • 2
logo white
Postboks 40
2649 Østre Gausdal
fb logo

 

 

Gausdal Næringsforum © 2017 | igt.no Webio.no