Åpent temamøte - Digital markedsføring

Hvordan ta din digitale markedsføring til nye høyder?

Den digitale reisen for en bedrift handler om å finne et turmål, planlegge turen godt, pakke sekken riktig og vite hvordan man skal komme seg frem.

For å kunne skape mest mulig relevans og minst mulig støy i det digitale landskapet, må vi se på hvordan dagens kunde navigerer og hvor de befinner seg slik at vi kan møte dem der.

 

Hva vet du egentlig om kunden din i dag? Har du nok innsikt, og bruker du den riktig? Vet du hvilket potensial som foreligger? Espen S. Rønning og Karen Lauvålien fra tur.digital jobber med flere spennende prosjekter sammen med ulike firmaer i Gausdal for tiden og deler gode tips for å lykkes.

Sted: Kommunestyresalen, Kulturhuset på Segalstad Bru

Dato: Onsdag 20. mars 2018, kl. 19.00

Møtet er åpent for alle med interesse for utvikling og næringslivet i Gausdal. Vi håper mange ønsker å være med å drøfte tematikken. Det blir årsmøte i GNF etter det åpne temamøtet.

Servering, velkommen!

Mjølkefestivalen: Vi søker prosjektleder!

Gausdal Næringsforum har ambisjoner om å få realisert en mjølkefestival i Gausdal og ser etter en initiativrik, strukturert og operativ prosjektleder til å lede denne prosessen.  

Gausdal Næringsforum har engasjert en prosjektgruppe som har utarbeidet konseptet Mjølkefestivalen. Arrangementet er ferdig utredet og nå skal vi ha det opp og gå! Ambisjonen er å arrangere første utgave av Mjølkefestivalen i september 2019.

Les mer om oppdraget her.

Vår ambisjon er at du er i gang innen utgangen av 2018. Er oppdraget interessant for deg, ber vi derfor om at du så raskt som mulig, kontakter oss.

Kontakt:

Dag Høiholt-Vågsnes

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 909 10 644

Hvilket firma bør bli Årets bedrift 2017 i Gausdal?

I Gausdal Næringsforum er vi stolte over det varierte næringslivet i Gausdal. Nå ønsker vi å dele ut utmerkelsen Årets bedrift 2017 til et gausdalsfirma som har utmerket seg særskilt.

Vi trenger derfor forslag fra deg på kanditater som har tatt store grep i 2017, gjort noe særlig positivt for bygda eller stimulert frem prosjekter og samarbeid i det lokale næringslivet.

Vi trenger forslagene enten til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller som en melding via vår FB-profil

Statuttene for Årets bedrift finner du ved å klikke her.

Hvilket firma bør bli Årets bedrift 2018 i Gausdal?

I Gausdal Næringsforum er vi stolte over det varierte næringslivet i Gausdal. Nå ønsker vi å dele ut utmerkelsen Årets bedrift 2018 til et gausdalsfirma som har utmerket seg særskilt.

Vi trenger derfor forslag fra deg på kanditater som har tatt store grep i 2018, gjort noe særlig positivt for bygda eller stimulert frem prosjekter og samarbeid i det lokale næringslivet. 

Vinneren i 2017 ble Bryggeri 7null4. Du kan lese mer om dette i Gausdøl'n her.

Vi trenger forslagene enten til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. eller som en melding via vår FB-profil. Frist for å sende inn forlag er fredag 30. november!

Statuttene for Årets bedrift finner du ved å klikke her.

Delta på Juletorg på Brua og tjen penger til klassekassa

Lørdag 16. desember arrangeres nok en gang Juletorg på Brua fra kl 11-14. Dette er et lokalt arrangement og vi ønsker i år å la skoleklasser stille med slagsboder for å kunne tjene en slant til klassekassa.

Gausdal Næringsforum holder de seks første klassene fra Gausdal som melder seg med gratis markedsbod. Disse fungerer strålende for aktiviteter som salg av julenek, julekaker og annet klassene har lyst til å by frem.

Juletorget består ellers av andre markedsboder, bålpanne, grilling av marshmallows omkranset av sittegruppe i halm samt gratis grøt til barne i kulturhuset den dagen.

Kunde din klasse tenke seg en gratis markedsbod den dagen for å tjene til klassekassa, så kontakt Dag Høiholt-Vågsnes, 909 10 644 / Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. så raskt som mulig. Det er førstemann til mølla som gjelder!

Frokostmøte 22.11.2017 kl 8 om Juletorg på Brua

Gausdal Næringsforum inviterer til frokostmøte om Juletorg på Brua. Vi ønsker å drøfte med handelsdrivende på Segalstad Bru hvordan arrangementet best kan gjennomføres.

Vi forsøker på nytt å få til en trivelig Juletorg på Brua. Vi har flyttet dagen til 16. desember for å unngå konflinkt med Maihaugen og Aulestad sine arrangement. For å få til et best mulig arrangement ønsker vi å drøfte konseptet med butikkene på Brua.

Frokostmøtet er:

  • Onsdag 22. november
  • Kl 8.00-8.55 (servering av frokost fra kl 07.45)
  • I kommunestyresalen i Gausdal rådhus
  • Åpent for alle

Vi har ambisjoner om å fylle opp hele parkeringsplassen foran Annes Klær / drosja. Her skal vi bygge opp et trivelig juletorg med bla bålpanne, halmbunter, boder etc. Lag og foreninger inviteres til å benytte seg av markedsbodene GRATIS denne dagen.


Vi har allerede forespurt enkelte aktører og har vi fått positive tilbakemeldinger. Flere blir forespurt om å bli med for å skape både god stemning og trafikk.

Tur til Rakfiskfestivalen i Valdres

Gausdal Næringsforum arrangerer studietur til Rakfiskfestivalen på Fagernes fredag 3. november 2017. Gausdal Turbuss kjører oss og vi håper riktig mange har lyst til å bli med på dette arrangementet.

Rakfiskfestivalen på Fagernes har utviklet seg fra en sped begynnelse i 1993 til å bli et omfattende arrangement som trekker nærmere 40.000 besøkende over 3 dager årlig hver første helg i november.

Over 100 utstillere deltar på Rakfiskfestivalen og i Rakfiskløypa får du kjøpt rakfisk, andre fiskeprodukter, bakevarer, ost, meieriprodukter, kjøttvarer, spekemat og annen hjemmelaget mat, ull-, tre-, og skinn- og håndverksprodukter.

Praktisk:

Dato:              Fredag 3. november 2017

Avreise:         Kl 12.00 fra baksiden av kulturhuset på Segalstad Bru

Hjemreise:     Kl 20.00 fra Skysstasjonen i Fagernes sentrum

Pris for medlemsbedrifter i Gausdal Næringsforum:               Kr. 500,-/pp

Pris for ikke-medlemsbedrifter i Gausdal Næringsforum:      Kr. 750,-/pp

(Det er anledning til å melde inn bedriften på turen.)

Det er selvfølgelig anledning til å stille med flere personer fra samme virksomhet.

Påmelding senest søndag 29. oktober ved å trykke her eller epost til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.

Vi håper mange ønsker å bli med på turen!

Ole Volehaugen

Styreleder Gausdal Næringsforum

Hvilken fremtid har Segalstad Bru?

Gausdal Næringsforum og Gausdal kommune arrangerte 21. august 2017 et åpent møte om fremtidens Segalstad Bru. Foranledningen var forslaget til Områdeplan for Segalstad Bru som kommunen har ute på høring og der fristen for innspill er satt til 1. september. Hva må så til for at kommunesenteret skal utvikle seg videre i positiv retning?

Ordføreren ønsket velkommen på vegne av kommunen og næringsorganisasjonen. Møtelyden fikk som en god orientering av Jon Sylte som pekte både på potensielle utviklingsmuligheter og utfordringer med disse. Møtets siste del var en uformell meningsutveksling og drøftelse av ulike løsninger. Følgende temaer ble reist:

Parkering og gateliv: Hvordan kan handelssentrumet gjøres enda mer attraktivt for publikum. I dag er det lett å parkere tilnærmet overalt på Segalstad Bru, noe som igjen har ført til at bilene dominerer gateplanet fullstendig. Vil det være attraktivt i fremtiden og hvordan kan parkering og gateliv løses?

Sammenknytning av handelsområdene på begge sider av Gausa: Organiseringen av bruer, gater og bygninger stimulerer i dag i liten grad til folkeforflytning til fots over elva. Dette er til hinder for handel og genererer unødvendig mye bilforflyttinger. Kan det etableres flere bruer og da i høyde med resten av gateplan på begge sider av elva?

Boligutbyggingen fremover: Hvor bør hvilke typer boliger føres opp fremover for at flere skal velge å bosette seg på Segalstad Bru? Hvordan bør disse plasseres rundt kommunesenteret på en slik måte at det stimulerer flere til å komme seg ut og treffes i sentrum? Liv og røre på Segalstad Bru i større deler av døgnet vil være et viktig element for attraktivitet.

Treffområder: Hvordan stimulere flere til å bruke mer tid og treffes på Segalstad Bru? Med unntak av området fremfor kulturhuset, kan Segalstad Bru i dag oppleves som et digert asfaltområde som ikke stimulerer folk til å oppsøke kommunesenteret for å treffe andre fra bygda.

Kom med synspunktene før 1. september! Det er nå Gausdal kommune skal vedta planen som legger premissene for mange år fremover når det gjelder utviklingen av sentrumet Segalstad Bru. Det er derfor viktig at alle synspunkter og innspill kommer på bordet før 1. september. En "kortversjon" av planforslaget finner du i denne lenken. Alle relevante dokumenter finner du på nettsiden til Gausdal kommune her.

 Kontakt Gausdal Næringsforum: Styreleder Ole Volehaugen, Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 984 81 569

Åpent møte: Fremtidens Segalstad Bru - med fokus på næringslivet

 

Mandag 21. august 2017, kl 19.00 – 21.00 i kommunestyresalen, Gausdal rådhus

Gausdal kommune legger nå gjennom sitt planarbeid, grunnlaget for en omfattende utvikling av Segalstad Bru i årene fremover. Fristen for innspill er 1. september.

Gausdal Næringsforum og Gausdal kommune ønsker nå å presentere planene og drøfte synspunkter med næringslivet i Gausdal. Næringslivet og samfunnsinteresserte inviteres derfor til et dialogmøte på temaet.

Det er nå planene for fremtidens Segalstad Bru legges. Gausdal Næringsforum og Gausdal kommune ønsker en best mulig dialog med det lokale næringslivet på temaet. Møt derfor opp og delta med synspunkter!

Møtet er åpent for alle med interesse for utviklingen av fremtidens Segalstad Bru og arrangeres av Gausdal kommune og Gausdal Næringsforum.

Info ifm Gausdalsdagen 2019

 

Det er mange som ønsker plass under Gausdalsdagen. Arrangementskomiteen kommer til etter beste evne å plassere de ulike deltakerne i tråd med de ønsker som er meldt inn. Videre har det vært et poeng å organisere de ulike aktivitetene på en slik måte at publikum både finner greit frem på hele området samt synes det er attraktivt å oppsøke de ulike delene. Den endelige fordelingen av plassene kommer til å skje etter komiteens møte på kvelden mandag 2. september.

Standkontingenten for plasser på Gausdalsdagen er i år som følger: Kr. 400,-/stand

 Momenter å merke seg for en mest mulig vellykket Gausdalsdag:

  • Hvordan finner jeg plassen min når jeg dukker opp fredag kveld eller lørdag morgen? Plasseringskartet går ut på epost innen utgangen av onsdag 4. september. Erfaringsmessig blir det enkelte justeringer, så henvend deg på arrangementskontoret når dere kommer!
  • Hvor finner jeg arrangementskontoret og når er det åpent? Arrangementskontoret for Gausdalsdagen, finner du inne på Servicetorget i Gausdal rådhus, Segalstad Bru. Arrangementskontoret er bemannet fredag fra kl 16 til 21 og lørdag fra kl 8 til 17.
  • Når kan jeg rigge på plassen vår? Dere kan starte riggingen straks dere har fått endelig tilvist plass ved oppmøte. Det vil si fra ca kl 16 fredag ettermiddag frem til ca kl 9 lørdag morgen. Deltakerne bes særlig merke seg at Gausdalsdagen har ”åpningstid” fra kl 10.00 til 16.00. Det er ikke anledning til å rigge til, kjøre inne på arrangementsområdet eller rigge ned innenfor dette tidsrommet.
  • Vi trenger strøm og har meldt inn behov for dette. Det er strøm tilgjengelig. Man vil bli vist til uttak og må sørge for skjøteledninger selv. Merk at tilgangen til strøm omfatter en kurs på 10A. Større behov må meldes særskilt.
  • Hva er lurt når det gjelder å ta imot betaling? Skal dere ha omsetning på deres bod, er det i realiteten ingen vei utenom på ordne seg med kortterminal (iZettle/bankterminal/etc) og/eller Vipps.
  • Hvor gjør vi av biler etc? Standdeltakere kan sette fra seg biler og hengere ved Driftsstasjonen (midt mellom rådhuset og Gausdal Arena) samt ved PreTre. Vi ber om at ikke de nærmeste publikumsplassene brukes til hensettelse av biler hele dagen.
  • Hvordan får vi en gratis bod fra Gausdal Næringsforum på Gausdalsdagen? Det er totalt ti boder til gratis utlån. Her er det første-mann-til-mølla som gjelder og vi låner ut til det er tomt. Send henvendelse med antall til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
  • Hvor kan vi frem mot selve Gausdalsdagen fortelle om aktiviteter og gode tilbud vil skal ha på Gausdalsdagen? Gausdalsdagen ligger som arrangement på Facebook. Alle som skal ha stand på Gausdalsdagen, er velkomne til å poste saker der. Vi oppfordrer til bruk av bilder. Gausdal Næringsforum fremmer siden gjennom betalt annonsering for best mulig spredning frem til og med selve dagen.
  • Kan vi gjøre som vi vil i og rundt kafeen i Kulturhuset slik som tidligere år? Strand kafé og konditori i Kulturhuset har dessverre ikke strøm å avse fra sine egne uttak inne. Aktører som har salg av mat og drikke fra sin stand, vil ikke bli plassert rett fremfor Kulturhuset.
  • Hva gjør vi dersom vi trenger mer informasjon? Ytterligere informasjon vedrørende Gausdalsdagen, vil når det nærmer seg, bli publisert på: www.gausdalnf.no/gausdalsdagen Har dere ytterligere spørsmål, så ikke nøl med å kontakte oss direkte pr epost eller telefon.
  • Hva om vi blir forhindret fra å stille? Det synes vi i tilfelle er leit, men forståelig. Ved utbeblivelse, vil standkontingenten i alle tilfelle bli fakturert.

 

MVH komiteen for Gausdalsdagen                                                    
Leder Ole Volehaugen                                        Sekretær Dag Høiholt-Vågsnes

Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 98481569                            Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. / 90910644

logo white
Postboks 40
2649 Østre Gausdal
Leder ole-vol@online.no
Sekretær dhv@vekst.lillehammer.no
fb logo

 

 

Gausdal Næringsforum © 2017 | igt.no Webio.no